Projecte Tàndem

Tàndem és un projecte que s’emmarca en el Pla Estratègic de Renovació i Millora del Sistema Educatiu Andorrà (PERMSEA) que ha impulsat ACTUA i el Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior del Govern d’Andorra. Respon a la necessitat de desenvolupar un model propi que fomenta la innovació i l’esperit emprenedor en l’àmbit de l’FP al país. Consisteix en introduir espais d’aprenentatge a tra­vés dels quals empreses i entitats col·laboradores es troben amb el Centre de Formació Professional d’Aixovall per generar valor econòmic i social. Tàndem és, de fet, una comunitat d’innovació oberta on professionals, do­cents i estudiants interactuen per donar resposta a reptes reals i significa­tius presents a les empreses i a la societat andorrana en general.

En definitiva, Tàndem té per objectiu implicar la comunitat educativa d’FP d’Andorra amb projectes innovadors que es desenvolupin a les empreses, potenciar el talent dels alumnes, augmentar les oportunitats laborals dels joves, millorar la transferència de valor entre els centres d'FP i les empreses, i a la vegada, incrementar la competitivitat de les empreses.

Primera edició

La primera edició de Tàndem va finalitzar el mes de maig del 2017, amb la presentació de tres propostes dels alumnes d’FP que donaven solucions diverses al repte plantejat per Perfumeria Júlia que consistia en analitzar el comportament dels clients per poder millorar les experiències als seus establiments. Finalment el projecte guanyador va ser una aplicació que permetia captar la informació dels clients gràcies a un mètode que combina tecnologia NFC, Wifi i Bluetooth.

Van participar 11 alumnes, dirigits per cinc docents, i amb la implicació d’una única empresa.

Segona edició

A la segona edicio del projecte Tàndem els alumnes de formació professional van haver de fer front als reptes plantejats per les empreses Dermandtek, amb l’objectiu de conscienciar a la població sobre la prevenció i la necessitat de fer revisions per prevenir el càncer de pell, Hotels Plaza, que volia oferir una experiència regal personalitzada als seus clients, i Inlingua que proposava la creació d’un projecte atractiu d’immersió lingüística durant els mesos de juliol i agost adreçat a adolescents.

Finalment, d’entre els 5 projectes finalistes, el guanyador plantejava la creació d’una aplicació i un sistema de punts de fidelització que permet al client gaudir d’avantatges i activitats exclusives en les instal·lacions de l'hotel.

En aquesta edició van participar la totalitat dels alumnes del Centre de FP (61), tutelats per 11 professors, i van treballar reptes plantejats per tres empreses.