24 - setembre / 2019

Morabanc Andorra, Unicef i Vatel treballaran amb alumnes d’FP en la quarta edició del projecte Tàndem

La quarta edició del projecte Tàndem d’Actua, que té per objectiu implicar la comunitat educativa d’FP d’Andorra amb projectes innovadors que es desenvolupin a les empreses i potenciar el talent dels alumnes, s’ha presentat aquest dimarts, 24 de setembre, a l’Espai d’Innovació d’Andorra. Enguany participen 68 alumnes i 12 docents del centre d’Aixovall que treballar els reptes plantejats per Morabanc Andorra (Com aconseguir que anar al bàsquet sigui una opció d'oci prioritària per a la població d'entre 20 i 40 anys); Unicef (Com potenciar la col·laboració dels joves d'Andorra amb Unicef); i Vatel (Com poder fer que les professions del sector hostaler i turístic siguin més atractives pels estudiants del país).

La ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha destacat que “des del sistema educatiu andorrà sempre s’han pensat que els centres escolars no han d’estar aïllats de la realitat i els aprenentatges han de ser significatius. Per tant, que millor que aprendre per revertir-ho en un projecte real. Aquí des de l’inici saps que allò que està aprenent tindrà o pot tenir una aplicació immediata”.

Per la seva banda, el líder del clúster d’Educació d’Actua, Ferran Costa, ha recordat que “ Tàndem vol potenciar la capacitat innovadora dels alumnes i docents de FP i generar valor per a les empreses. L’objectiu és desenvolupar un model propi de relació amb les empreses que fomenti, de forma organitzada i sistemàtica, la innovació i l’emprenedoria”.

A la presentació han participat el director gerent de MoraBanc Andorra, Sergi Romero, la directora d’Unicef Andorra, Marta Alberch, i la directora de l’escola Vatel Andorra, Roser Daban.

Edicions anteriors

La primera edició de Tàndem va finalitzar el mes de maig del 2017, amb la presentació de tres propostes dels alumnes d’FP que donaven solucions diverses al repte plantejat per Perfumeria Júlia que consistia en analitzar el comportament dels clients per poder millorar les experiències als seus establiments. Finalment el projecte guanyador va ser una aplicació que permetia captar la informació dels clients gràcies a un mètode que combina tecnologia NFC, Wifi i Bluetooth. Van participar 11 alumnes, dirigits per cinc docents, i amb la implicació d’una única empresa, Perfumeries Julia.

A la segona edició de Tàndem els alumnes de formació professional van haver de fer front als reptes plantejats per les empreses: Dermandtek, amb l’objectiu de conscienciar a la població sobre la prevenció i la necessitat de fer revisions per prevenir el càncer de pell; Hotels Plaza, que volia oferir una experiència regal personalitzada als seus clients; i Inlingua que proposava la creació d’un projecte atractiu d’immersió lingüística durant els mesos de juliol i agost adreçat a adolescents. Finalment, d’entre els cinc projectes finalistes, el guanyador plantejava la creació d’una aplicació i un sistema de punts de fidelització que permet al client gaudir d’avantatges i activitats exclusives en les instal·lacions de l'hotel. En aquesta edició van participar la totalitat dels alumnes del Centre de FP (61), tutelats per 11 professors, i van treballar reptes plantejats per tres empreses.

La tercera edició del projecte Tàndem els estudiants d’FP van treballar els reptes d'innovació plantejats per Andorra Telecom, Gamma Management i VallmedicVision. L’equip guanyador va presentar un seguit de propostes per millorar les vendes de targetes de prepagament d’Andorra Telecom.  El curs passat van participar 72 alumnes, tutelats per 12 docents, i els reptes van ser: Andorra Telecom demanava als alumnes treballar iniciatives per innovar en l'oferta de telefonia mòbil de prepagament per tal d'arribar a més clients; VallmedicVision volia idees per conscienciar la població andorrana per evitar l'ús abusiu de les pantalles digitals amb la finalitat de reduir la incidència de la miopia; i Gamma Management pretenia millorar la relació d'aquesta empresa de recursos humans amb els seus clients, que són empreses i candidats.